Swansea - Reisverslag uit Swansea, Australië van Anne-Rita Leenaars - WaarBenJij.nu Swansea - Reisverslag uit Swansea, Australië van Anne-Rita Leenaars - WaarBenJij.nu

Swansea

Door: Anne-Rita

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rita

15 December 2018 | Australië, Swansea

Na een tocht van 3 uur komen we aan op ons laatste stekkie! Een plaatsje aan de kust. Een leuk appartementje aan de beach, helaas zonder uitzicht op de beach...

Meteen op pad om het dorpje te leren kennen en een uitgebreid babbeltje met de local in het museum. Weer iemand die in Amsterdam is geweest, vinden ze allemaal amazing! Vooral de Wallen en de hoeveelheid fietsen.

Korte wandeling langs het strand en een kijkje op de golfbaan! Deze gaan we nog proberen! Clubs incl. een greenfee voor 15 dollar, niet gek!

De volgende dag een wandeling gepland naar de Wineglass Bay lookout. Het kwam echter met bakken uit de lucht 's ochtends...dat hadden we nog niet meegemaakt!
Gelukkig klaarde het op en hebben we het toch gewaagd. Mooie tocht naar de mooiste lookout van Tasmanie.....echter met 0 meter zicht:)Niels heeft de gehele terugweg gegrinnikt hierover...

Nadien heerlijk gegeten bij Sophie op een vineyard. Fantastisch!! Echt een verwennerij!
Vanavond filmpje kijken (je kunt hier overal bij de receptie dvd's lenen)

Hopelijk morgen een fietstocht door weilanden en naar wineyards. Dit gaat alleen door bij redelijk weer, dus we crossend the fingers!

Maandag voor vertrek in de avond (18 uur vanuit Hobart) nog effe 9 holes lopen, ook een ervaring hier lijkt me!

Zondag waren de weergoden ons goed gezind, prachtig weer! Sally belde ons, de fietstocht gaat door!
Een prachtige MTB tocht door de weilanden, wijngaarden en over de heuvels en stenen! Echt geweldig, en dit met een 18 jarige knappe knul als gids! Ik heb genoten! Een winetaste en een luch op een wijngaard, echt geweldig!
Een beetje rozig en gelukkig worden we weer thuis gebracht.

Tevoren bij de golfbaan geinformeerd voor de mogelijkheden morgen. You are welcome! Voor 10 euro kunnen we golfen en een gratis tas met clubs mee. We krijgen alvast een petje van de club als aandenken!
Morgenochtend om 10 uur staan we er!
Nadien naar Hobart voor de terugvlucht!

• 15 December 2018 - 07:26

Addy:

Er moet iets te wensen overblijven. De mooiste lookout een volgende keer?
    Jullie sluiten sportief en in stijl af, ik had niet anders verwacht!
    En dan zit het er alweer op. Snap dat julkie met weemoed zullen vertrekken, maar ik ben blij jullie snel weer te zien.
    Nog twee dagen lekker genieten van al het moois daar en daarna een goede reis naar huis!
    De 21e zien we elkaar! Bij ons mam en bij Klinkers, een mooie combinatie!